GOZDNE DOGODIVŠČINE 2024/2025
Novo vrtčevsko leto, nove dogodivščine, izzivi, raziskovanja v gozdu in čudoviti naravi, ki obdaja vse naše hiše …
NAŠ DAN V GOZDU
Da pridemo do naše gozdne igralnice se moramo sprehoditi po gozdni poti in preskočiti majhen potoček. Ker nam je na poti večkrat vroče si pred igralnico poiščemo prostor kamor si lahko obesimo jakne. V gozdni igralnici pa se največkrat igramo prosto igro, otroci si sami poiščemo prostore, ki so nam najbolj všeč. Danes smo si izbrali gugalnico, ki smo jo kasneje spremenili v ravnotežnostno desko. Nabrali smo tudi palice in jih razvrstili po velikosti, barvi in debelini. Ko pa se poslovimo od gozdne igralnice si naše čevlje najlažje očistimo na velikem travniku.
vzgojiteljici Nika Preložnik in Rebeka Kelbič
2023 2024
GOZDNI DAN
Tako, kot že mnogokrat v tem vrtčevskem letu, smo se tudi v torek s prijatelji iz Mint igralnice odpravili v naš gozdiček. Pred nami je bil prav posebni, gozdni dan. Najprej smo sledili Zverjaščevim stopinjam, ki so nas vodile do živali iz istoimenske pravljice.
Prav vsaka je za nas imela nalogo: zgradili smo hiško za miško, lovili ravnotežje po kačji sledi, oponašali sovo, izdelali košat lisičji rep, nazadnje pa z blatno barvo naslikali čisto pravega Zverjasca.
Sledilo je zasluženo kosilo na jasi in počitek ob robu gozda. Ko bi vi vedeli, kako dobro se spi pod krošnjami!
Zapisala vzgojiteljica Manja Japelj
GOZDNA PRAVLJICA
Na srečanju gozdnega tima našega vrtca smo se spopadli z izzivom. Izžrebali smo iztočnice (predmet, kraj, osebo, čas, čustvo …), ki smo jih nato brez usklajevanja izmenično povezovali in spletli v dve pravljici.
VISOKI PALČKI
V deželi praproti so živeli visoki palčki. Visoki palčki so bili veseli tudi med jesenskim listjem. Živeli so na drevesih in nosili barvaste kapice. Vsako soboto so šli v hribe in s seboj vzeli različne pripomočke. Kadar so bili žalostni, so se odpravili na travnik, kjer so iskali travniške živali. Na rečnem obrežju pa kukali pod kamne. Pod kamni je bila mehka mivka in s pomočjo palic so po njej risali in ustvarjali najbolj čudovite podobe. Kasneje so se spočili v gozdu in se veselili vseh živali, ki jih bodo srečali.
GOZDNE VILE
V gozdu vile plešejo svoj čarobni ples. Medtem odkrijejo, da je na bližnjem hlodu zaprta skrinja. Odprejo jo in notri najdejo zlat papir z napisom. Poiščite čarobni list v deželi praproti. Srečno! Stojijo na obrežju reke in razmišljajo … in razmišljajo … Odločijo se, da grejo na pot, vendar pa so se izgubili v jesenskem listju, ki je padalo z dreves. Med njimi se je skrivalo polno živali – majhnih in velikih … Spoznajo, da čarobnega lista tu ne bodo našli, zato se odpravijo na hrib in najdejo rastlino s čarobnim listom. Ta rastlina je imela čarobno moč. Ko si jo zaužil, si se v trenutku znašel na cvetočem travniku.
vzgojiteljica Dragana Jevtić
KAKO DIŠI GOZD?
Čeprav smo najmlajši in so naše male nogice komaj samostojno zakorakale, smo vseeno aktivni raziskovalci travniškega in gozdnega sveta.
Kadarkoli smo obiskali travnik ali gozd, smo ga zaznavali s svojimi čutili ter spoznavali njune lastnosti.
Očarale so nas rumene rožice na travniku, ki so se tekom naših obiskov skrivnostno spremenile v puhaste lučke. Najbolj nam je bilo všeč, ko smo jih lahko pihali in opazovali, kako semena plapolajo po zraku in nas žgečkajo po nosu.
Ste se kdaj vprašali kako diši gozd? Tudi nas je to zanimalo, zato smo skupaj s starši odhiteli v gozd in pri tem ugotovili, da ima na to vprašanje vsak svoj odgovor. Preko zgodbe Kako diši gozd? smo se podali v gozdni svet in se pri tem prelevili v gozdne detektive.
vzgojiteljica Monika Perhoč
ODPADKI SODIJO V KOŠ
Že stari rek pravi, da na mladih svet stoji. Pomembno je, da že najmlajšim privzgojimo navade in vrednote, ki bodo rasle z njimi. Ena takšnih je vsekakor skrb za naš planet. Skupaj z otroki smo se odločili, da očistimo gozd v bližini našega vrtca. S seboj smo vzeli vrečko, kamor smo odlagali najdene odpadke. Videli smo, da ljudje še vedno veliko smeti odlagajo kar v gozd in ne v za to namenjene kontejnerje. Ob pobiranju smo se pogovarjali o pravilnem ravnanju z odpadki, kakšne so posledice metanja odpadkov v gozd … Pobiranje nam je predstavljalo druženje, zabavo in hkrati smo opravili še dobro delo. Poskrbeli smo tudi za polžke, katere smo sproti umikali iz poti na bolj varno mesto med grmičevje.
Mi se bomo zagotovo vedno trudili, da bomo naravo pustili takšno, da se bomo v njej dobro počutili mi, drugi ljudje, živali in vse rastline.
vzgojiteljici Ana Marija Kuhelj in Klavdija Borič
MALI RAZISKOVALCI
V mesecu maju smo postali pravi raziskovalci. Raziskovali smo travnik in gozd. Spoznavali smo različne rastline, največ pozornosti pa smo namenili manjšim travniškim in gozdnim živalim. V pomoč pri raziskovanju so nam bili naravoslovni pripomočki, kot so lupe, posebne posode za živali in pincete. Najraje smo raziskovali kar z rokami. Otroci so ob iskanju in spoznavanje živali res uživali. Pri raziskovanju nas nismo zmotila mokra gozdna tla in visoka trava temveč so našo radovednost še povečala. Prav vsaka najdena žival je otroke razveselila. Našli smo mravlje, deževnika, polža, pajka. Na travniku pa tudi hrošča, mravlje, kobilice, metulja. Spoznali smo tudi nekaj pesmi o najdenih živalih in se igrali igre posnemanja gibanja najdenih živali.
vzgojiteljica Ana Tadl
TRAVNIŠKE SLIKE
Ob lepem in sončnem vremenu smo se z našimi najmlajšimi odpravili do travnika. Tam smo opazovali pisan in cvetoč travnik. Za otroke sva pripravili okvir iz tršega papirja in nanj nalepili samolepilno folijo. Vsak otrok je dobil svoj okvir in na folijo prilepil različne cvetove, liste, stebla, ki so jih našli na travniku. Slike smo izdelovali, kar na blazini ob travniški potki. Nastale so res lepe in zanimive travniške sike, ki smo jih nato razstavili v našem vrtcu.
vzgojiteljica Ana Tadl
KAM TEČE VODA?
Tudi najmlajši otroci iz vrtca Tržič smo zadnje mesece s pomočjo »bibe« pričeli raziskovati okolico. Sprva so bili naši pohodi krajši, sedaj pa razdalje iz dneva v dan podaljšujemo. Danes zmoremo prehoditi pot do gozdne jase in bližnjega travnika.
Ker je v naši skupini trenutno aktualna tema » Kam teče voda?» smo več pozornosti posvetili raziskovanju vode.
Pot nas je vodila mimo večjih in manjših luž in prav v vsako smo skočili in opazovali pljuskanje vode. Našli smo tudi manjši potoček, ki žubori ob cvetočem travniku. Vanj smo vrgli nekaj kamnov in opazovali vodno potovanje travne bilke. Zanimalo nas je ali v njem plava tudi kakšna ribica? Sonce nas je že pošteno ogrelo, zato smo sezuli škornje in nogavice, ter se sprehodili po drobnih kamnih in sveže pokošeni travi. Uf, kako nas je žgečkalo v podplate. 😊
vzgojiteljica Monika Perhoč
OČISTIMO GOZD
V skupini Sončni palčki smo se odločili, da bomo očistili gozdiček v bližini vrtca. Oborožili smo se z rokavicami in vrečami in odšli v gozd. Našli smo veliko smeti in jih odnesli v velike zabojnike pred vrtcem. Bili smo ponosni nase, ker smo tako poskrbeli za čisto okolje in bomo sedaj lahko v čistem gozdu raziskovali naprej.
vzgojiteljica Tina Bergant
GLINA IN GOZD
V vrtnem palčku smo si v gozdu nabrali različne naravne materiale in si okrasili glineno podlago. Poskrbeli smo, da so naše podlage čim bolj raznolike, kot smo si tudi mi. Ko smo vsi okrasili podlago, smo materiale med seboj primerjali. Nekateri so si izbrali gladke paličice, drugi bodeče iglice. Med drugimi so našli tudi ptičje perje, kamenje in suho in sveže listje. Pri okraševanju pa smo tudi ugotovili, da se na glineno podlago bolje primejo gladke paličice, kot hrapavi storž.
vzgojiteljica Rebeka Kelbič
ZVOK PTIC
V oddelku smo veliko pozornosti namenili poslušanju zvokov narave, predvsem zvokom ptic. V ta namen smo se vse dni v tednu odpravili v bližnji gozd. Otroci so postali konec tedna bolj pozorni na oglašanje ptic in nekatere tudi prepoznali. Ptice smo prepoznavali tudi preko fotografije. Otrokom se je dejavnost zdela zanimiva, predvsem pa jim je nudila sprostitev.
vzgojiteljica Julija Potrebuješ
ALI ME ŽELIŠ SPOZNATI?
Najboljše in najbolj trajno učenje je preko osebnih izkušenj. Tako smo v okviru strokovnega tematskega aktiva strokovne delavke vrtca Tržič načrtovale in oblikovale skupni projekt, z naslovom: Ali me želiš spoznati? Otroke smo preko celega leta z različnimi dejavnostmi usmerjale k opazovanju živali, jih o njih poučile ter jim pokazale, kako z njimi pravilno rokovati, saj je vse to pomemben dejavnik začetnega naravoslovja.
K sodelovanju smo povabile biologinjo, ki nam je predstavila posebne živali in sicer posebne zato, ker se pred njimi največkrat razvijejo različni predsodki, kot sta strah ali gnus. Na začetku smo se z izzivom, kako premagati strah pred določeno živaljo, soočile strokovne delavke. Imele smo možnost neposrednega stika z njimi. Na koncu smo ugotovile, da je bil strah neutemeljen. Iz tega smo se naučile tudi, da moramo otrokom omogočiti, da živali čim bolj spoznajo, so z njimi čim večkrat v stiku in da vzgojitelji otroke z lastnim zgledom navajamo na spoštljiv in pozitiven odnos.
Otroci so bili pri vseh dejavnostih zelo aktivni. Živa narava jim je vedno zanimiva in blizu. Za nekaj časa smo si živali tudi sposodili in z njih skrbeli v igralnicah. Skrb za živali ni bila zahtevna, zato so otroci lahko ves čas sodelovali pri menjavi stelje, skrbeli so, da so imele dovolj hrane in vode ter z njimi tudi rokovali. Za otroke in strokovne delavke je bilo srečanje prijetna in nepozabna izkušnja.
vzgojiteljica Brigita Dobre
VISOKA GREDA
Naša okolica je obdana z obilo zelenega okolja in prav na otroškem igrišču smo določili, kje bo stala naša visoka greda. Skupina otrok z vzgojiteljicama Elmo in Julijo, se je odločila, urediti gredico in k sodelovanju povabila hišnika. Hišnika sta nam naredila visoko gredo, naša naloga pa je bila, da odidemo v gozd po veje – za izolacijo grede. Dejavnost je vključevala pogost obisk gozdov.
vzgojiteljica Elma Dolenc
ISKANJE MALIH GOZDNIH ŽIVALI
V gozd smo se odpravili z namenom, da smo pozorni na male gozdne živali, ki jih bomo imeli priložnost srečati in opazovati. Našo pozornost je najbolj pritegnil polž lazar v črni opravi, ki smo ga opazili na gozdnih tleh in nato opazovali njegovo gibanje. V tem času je zlezel na drevo in otroci so se spraševali, le kje je njegov dom-morda na vrhu drevesa ali v mali luknji na dnu debla?
Tako smo predvsem spoznavali, kje lazar pravzaprav živi, kako se giba in kaj potrebuje za preživetje. Ob tem smo se učili tudi o primernem ravnanju z živalmi in o spoštljivem odnosu do živalskih prijateljev.
vzgoiteljica Tjaša Laibacher
KAJ PLAVA IN KAJ POTONE?
Otroci iz skupine Tulipan, stari od dve do štiri leta vsaj enkrat tedensko obiskujemo našo gozdno igralnico. Ob današnjem obisku gozdne igralnice nas je čakalo presenečenje. Ugotovili smo, da je močno večdnevno deževje spremenilo strugo vodotoka v bližini. Skozi našo igralnico je sedaj tekel pravi potok.
Čakal nas je izziv in raziskovanje fizikalnih pojmov. Ugotavljali smo, kateri material potone in kateri plava. Otroci so naredili ladjice iz lubja, listja in jih spuščali po potoku. Pri tem so bili zelo aktivni, zvedavi in ustvarjalni.
vzgojiteljica Andreja Ahačič
SOČUTNI PALČEK
Z otroci iz skupine VRTNI PALČEK smo obiskali bližnji gozd kjer smo iskali SOČUTNEGA PALČKA. Njemu bi zaupali vse naše težave, skrivnosti in prigode. Ker ga po dolgem iskanju nismo našli sem otrokom dala izziv, da ga izdelajo sami. Otroci so imeli na voljo ves naravni material od vejic, storžev, majhnih kamenčkov, listja … Pri izdelavi palčka so uporabili vso svojo domišljijo, znati so se morali dogovoriti kaj bo kdo delal, kakšen material bodo uporabili, kam bodo kakšen material položili …
Ko so otroci končali s delom so izrazili željo, da se k palčku še vrnemo in mu zaupamo kakšno našo prigodo.
vzgojiteljica Nika Preložnik
BARVE OKOLI NAS
V skupini Poljski palček utrjujemo barve in ugotavljamo, kakšna barva nastane, če jih pomešamo med seboj. Na obrobju gozda smo prebrali pravljico o volku, ki je hotel spremeniti barvo. Nato pa smo si zadali nalogo, da pozorno opazujemo, katere barve lahko najdemo v naravi. V gozdu so otroci opazovali, iskali in našli različne barve: belo, roza, rumeno in vijolično rožo, zelene liste, travo, rjavo blato, storže, palice in deblo, modro nebo, rdečo rožo in markacijo ter raznobarvne kamne (bele, sive, oranžne, roza, vijolične, rjave), ki smo jih tudi nabrali in jih odnesli v vrtec
Ugotovili smo, da barv ne najdemo samo doma, v vrtcu, na cesti ali na oblačilih, ampak jih najdemo tudi v naravi. Barve so povsod okoli nas.
Vzgojiteljica Mojca Kepic
KAKO BI LAHKO STRLI LEŠNIK?
Z otroki smo obiskali našo gozdno igralnico, kjer so otroci med igro in raziskovanjem naleteli na zanimiv plod, za katerega smo ugotovili, da je lešnik. Na pobudo otrok smo se odločili, da ga bomo strli in si ogledali notranjost. To nam je bilo v izziv, saj smo preizkušali različne tehnike in skozi tipno zaznavanje spoznavali tudi pojme kot so trdo, mehko ter z našimi inovativnimi idejami reševali problem. Na koncu smo prišli do odločitve, da lešnike najlažje stremo kar s trdim naravnim materialom-kamnom.
Zapisala vzgojiteljica Tjaša Laibacher
DREVESNA UČNA POT
V naši gozdni igralnici smo z otroki starimi od dve do štiri leta naredili drevesno učno pot. Sprehodili smo se skozi del gozda in z rdečim trakom označili zanimiva drevesa, si ogledali njihove značilnosti (tipali lubje, ogledali smo si listje) in si skušali zapomniti njihova imena. Na ta drevesa smo z vrvico pritrdili deščice z vžganimi imeni dreves.
Zapisala vzgojiteljica Andreja Ahačič
UPORABA ČUTIL V NARAVI
V naravi smo zelo radi, saj so gozdovi, travniki in bližnji hribi idealni kraji za otroško razposajenost, radovednost in domišljijo. Ko otroku približamo naravo, hkrati poskrbimo za njegovo duševno počutje in fizično zdravje. Tokrat smo se osredotočili na uporabo naših čutil. V gozdu smo si naredili čutno pot: hodili smo po podrtih drevesih, čez veje, ki smo jih sami nabrali, v hrib, po koreninah, po večjih kamnih, po zemlji … Tipali in ogledovali smo debla dreves in jih poskušali objeti. Skupaj z otroki smo ugotovili, da ima vsako drevo drugačno deblo, lahko je hrapavo, gladko, mehko in mokro. Tudi zemljo, po kateri smo hodili, smo pogledali, potipali, povohali in ugotavljali, kakšna je. Otroci so ugotovili, da je lahko gladka, groba, mehka, suha, trda ali celo bode.
Otroci tako uporabljajo vsa svoja čutila pri gledanju, opazovanju, prepoznavanju, tipanju in vohanju. Vzgojiteljica Mojca Kepic
ZVOKI NARAVE
Otroci se radi učijo in radovednost je v njihovi naravi. S sodelavko opažava, da bivanje v gozdu pomirjujoče vpliva na otroke. V gozdu je veliko manj konfliktov in domišljija lahko zacveti. Otroci v gozdu pridobivajo znanje z raziskovanjem in opazovanjem, pri čemer uporabljajo vsa čutila. Naša okolica ponuja veliko gozdnatih in travnatih površin, zato smo se v skupini dogovorili, da vsaj 2x tedensko obiščemo gozd. Vsakič si zadamo nalogo v gozdu, ki je poimenovana po dnevu v tednu, npr. »Gozdni četrtek« Tokrat nas je »Gozdni četrtek« razveselil z nalogo, da pozorno prisluhnemo zvokom narave. Ustavili smo se pred velikim drevesom in dvakrat sem potolkla z dlanmi po deblu in takoj zatem še trikrat podrsala z dlanmi po njem. Otroci so ritem ponovili. Izmislili smo si še nekaj drugih.
vzgojiteljica Julija Potrebuješ
Gozdni dan v Enoti Križe
Smo Rdeča igralnica in redno zahajamo v gozdiček. Ker nam je tam tako zelo všeč, smo tja povabili tudi druge otroke iz naše enote. Odzvalo se je kar šest oddelkov, katerih otroci so izdelali gozdne vstopnice in gozdno zastavo.
Skupaj smo se odpravili v gozdiček, kjer smo se zabavali ob petih različnih dejavnostih, spoznavali užitne rastline in si pripravili gozdne sendviče.
vzgojiteljica Aleksandra Bohinc Lipovec
GOZD = NARAVNI POLIGON
V gozd smo odšli, da izkoristimo gozd kot naravni poligon. Najprej smo izvedli različne elementarne igre, otroci so tekli okrog dreves, se skrivali za njimi, jih objemali. Podrta drevesa in štore smo izkoristili za naravni poligon. Otroci so pri gibanju zelo uživali in tudi sami iskali nove poti pri reševanju gibalnih izzivov.
vzgojiteljica Tina Bergant
LAND ART povezuje
V sodelovanju s KUD Artiv smo obiskali bližnji gozd in predstavnica društva je skupaj z otroki ustvarjala. Posvetili smo se odnosu do narave in razmišljali smo o povezavi narave in umetnosti. Umetnost je bila ustvarjena v naravi z uporabo naravnega materiala. Nastala je zanimiva kreacija.
Ker zaradi vremenskih vplivov oblika umetnosti ni obstojna, smo stvaritve fotografirali. Kasneje smo jih predstavili otrokom iz enote Palček in tudi njih navdušili nad to obliko umetnosti. Ustvarjanje kreacij je povezalo enoto Palček in dislocirano enoto Lom.
vzgojiteljica Elma Dolenc
MEDNARODNI DAN GOZDOV
Ob mednarodnem dnevu gozdov, je pomembno, da se zavedamo vrednosti gozdov in kako lahko ti čudoviti naravni habitati služijo kot odlično učno okolje. Igra in bivanje v gozdu nudita neprecenljive priložnosti za raziskovanje, učenje in razvoj otrok na mnogih področjih ter krepijo njihovo povezanost z naravo.
Ob mednarodnem dnevu gozdov smo se z otroki Rdeče in Mint igralnice podali v gozd, kjer so otroci prosto raziskovali naravni prostor in se ob tem posebnem dnevu poklonili gozdu ter vanj vnesli barvne trakove iz blaga.
vzgojiteljica Aleksandra Bohinc Lipovec
DOMIŠLJIJSKE ŽIVALI
Na prvi pomladni dan smo se skupaj s starši odpravili v gozd. V gozdu smo poiskali naravni material in iz njega izdelali domišljijske živali, neko novo vrsto, ki jo do sedaj še nismo videli. Prepustili smo se svoji domišljiji in kreativnosti. Živali smo tudi poimenovali. Srečanje smo zaključili z razstavo vseh ustvarjenih živali.
vzgojiteljica Barbara Bečan Soklič
ČAJ IZ TROBENTIC
V sklopu projekta KAJ SE SKRIVA NA TRAVNIKU smo se z otroki odpravili v bližnji gozd. Tu smo našli različne rože od vijolic, trobentic do zvončkov. Nekaj otrok je povedalo, da so že jedli trobentice, zato smo se odločili, da jih naberemo. Ko smo se vrnili v vrtec smo jih posušili in jih uporabili za čaj. Otrokom je bil zelo všeč, ugotovili pa smo, da je koristen tudi za naš imunski sistem.
vzgojiteljica Nika Preložnik
NI OVIR ZA BIVANJE NA PROSTEM
Ali kdo pozna otroka, ki ne bi želel skakati po lužah? Otrok je presrečen, če lahko skače. Otrok ima potrebo po tem, da bi skakal po luži in tudi blatu, plezal po drevesih, izdeloval “potičke” iz peska itd. S tem, ko raziskuje svet okrog sebe, stimulira razvoj svojih kognitivnih sposobnosti. Vreme res ni razlog, zakaj ne bi šli z otrokom ven in uživali zunaj, kljub dežju ali mrazu.
V enoti Palček, skupini »Morski palček«, smo se v ta namen dobro pripravili. Starše sva prosili, da v vrtec prinesejo dežni komplet in škornje, katere bomo imeli na voljo kadarkoli. Na prošnjo so se pozitivno odzvali. Vsak dan, v vsakem vremenu se odpravimo ven. Tudi dež ni ovira za nas. Skakanje po lužah je najbolj zabavno. Največje veselje pa jim narediva, ko se jim pridruživa še midve. Držimo se reka: »Ni slabega vremena, je samo slaba oprema«.
Otroci iz skupine »Morski palček« z vzgojiteljicama Ano Marijo Kuhelj in Klavdijo Borič
GOZDNI INŠTRUMENTI
V oddelku 1-2-leti smo spoznavali različne inštrumente. Izkazalo se je, da igranje nanje in poslušanje zvokov, ki jih inštrumenti oddajajo, otroke umiri in sprosti. Zato smo se odločili, da tudi v gozdu poiščemo različne naravne materiale s katerimi lahko oddajamo zvok. Že na poti v gozd smo prisluhnili raznim naravnim zvokom (šumenje vetra, ptičje petje, šumenje potoka). Otroci so tudi v gozdu hitro našli različen material s katerim so ustvarili zvok (udarjanje s palico ena ob drugo, udarjanje s kamni enega ob drugega, udarjanje s palicami ob deblo dreves).
Tudi otroci, ki še ne hodijo so s plazenjem po suhem listju ustvarjali zanimiv zvok. Ob spremljavi zvokov, ki smo jih ustvarili sami smo prepevali različne otroške pesmi. Otroci so pri tem zelo uživali.
vzgojiteljica Ana Tadl
NARAVNO OGLEDALO
Deževni dnevi so poskrbeli za veliko luž. Na sprehodu smo hitro naleteli na prav posebno: »Poglej, srček je!« Vsi smo si ogledovali lužo in ugotavljali, da je res v obliki srca. Med tem pa so otroci prišli so nove ugotovitve: »Vidim se, kot ogledalo.«
Na poti smo našli veliko luž, opisovali njihovo obliko in se seveda v njih ogledovali. Otroci so sklenili, da svoj odsev bolje vidijo v večjih lužah, manjše pa lažje preskočijo.
vzgojiteljica Dragana Jevtić
BARVNI SNEG
Na nedeljski večer nas je presenetil sneg, ponedeljkovo jutro pa je že postreglo z dežjem. Ob prihodu smo na igrišču opazili nekaj malega snega. Hitro smo ga naložili v vedro in ga odnesli v igralnico. S temperami smo ga pobarvali in nastala je mavrična kepa snega. Spraševali smo se kako bi bilo, če sneg ne bi bil bele barve.
Odgovori otrok: čudno bi bilo, rumen sneg ni dober, če bi bil zelen, se ne bi toliko videl, ker je trava zelena.
vzgojiteljica Rebeka Kelbič
MLADI KUHARJI
MLADI KUHARJI (Vera Albreht)
Cinca, canca, conca, Cinca, canca, conca,
mi kuhamo brez lonca, prinese naj Polonca
iz peska so potice, z gredice čokolade
pojémo jih brez žlice. za naše zobke mlade.
Cinca, canca, conca, Cinca, canca, conca,
naš ogenj je od sonca, pozvoni kar brez zvonca,
pečenka je iz blata, povabi na gostijo
iz travice solata. kar vso tovarišijo.
Po deževni noči smo se otroci skupine Kapljice z vzgojiteljicama odpravili v gozd, kjer so nas pričakale velike blatne luže. Igra v blatu je za otroke odličen način za raziskovanje narave, poleg tega pa s tem spodbujajo svojo domišljijo in razvijajo kreativnost. Med tem, ko so otroci v blatu kuhali kosilo s palicami, so se umazali, ampak nič zato, saj so se pri tem zelo zabavali.
vzgojiteljica Brigita Dobre
HRANLJIVI STORŽI
Pozimi v naravi primanjkuje hrane. Opazili smo drobne ptičke v naši okolici, ki so jo vneto iskali. Najprimernejša zimska hrana za ptice so semena, zato smo jim z otroki pripravili »hranljive storže«.
Uporabili smo storže, jim odstranili nekaj lusk, da bodo ptice lažje dostopale do semen. Nato smo storže povaljali v mešanici semen in kokosovega masla. Storže smo odnesli na rob gozda in jih obesili na veje.
vzgojiteljica Barbara Bečan Soklič
V GOZD Z MISIJO
Tokrat smo se v gozd odpravili z misijo – nabrati palice, ki ne bodo daljše od roke otroka. Že na poti smo srečali veliko odpadlega listja, ustavili smo se in razvili pogovor o njem. Otroke sva vprašali, kaj bi z odpadlim listjem lahko počeli in idej je bilo kar nekaj: trgali, mečkali, čarali, mahali levo in desno, mahali gor in dol, mahali v krogu in ga gledali, ko pada. Vse ideje smo preizkusili, se ob tem nasmejali in zabavali.
Otroci so se spomnili tudi na palice. Merili so jih ob svoji roki in tiste pravih dolžin smo vzeli s seboj. Naš zastavljen cilj smo uresničili, z upoštevanjem otrok in narave v danem trenutku pa smo dosegli še veliko več od pričakovanega.
vzgojiteljica Dragana Jevtić